کرونا و رول توالت فرنگی

کرونا و تاثیر آن بر مصرف رول کاغذ توالت فرنگی

ویروس کرونا بسیاری از مغازه ها در سراسر کشور را از وسایل ضروری خالی کرده است و افرادی که برای خرید مواد غذایی کنسرو شده، ماکارونی، برنج و رومیزی توالت عجله می کنند، شلوغ کرده اند. انبار و خرید هراس چه تاثیری بر تقاضا و فروش دستمال توالت گذاشته است؟
موارد COVID-19 در اروپا رواج یافته است، جایی که هزاران نفر در یک ماه گذشته به ویروس کرونا مبتلا شده اند و در نتیجه یک واکنش وحشتناک از جانب عموم گرفته شده است. این امر باعث شده است تا بسیاری از موارد ضروری برای انبار کردن کالاهای اساسی وجود نداشته باشد که مردم معمولاً آنها را به صورت عمده، مانند کاغذ توالت، ضد عفونی کننده دست و شستشوی دست خریداری نمی کنند.
دولت گفته است که هیچ دلیلی برای تامین منابع انباری وجود ندارد و هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان می دهد در رول توالت یا وسایل دیگر کمبودی وجود خواهد داشت. با این حال، برخی از سوپر مارکت ها تعداد کالاهایی را که مشتری می تواند همزمان خریداری کند محدود کرده است.

Wepa UK ، بزرگترین تولید کننده کاغذ خانگی در انگلیس در حال ساخت دو میلیون رول در روز است.

مایک داکر، مدیر عامل WEPA انگلستان ، گفت: “وضعیت ویروس کرونا مداوم به معنای آن است که طی هفته گذشته شاهد تقاضای زیاد بوده ایم و فروش همچنان بسیار قوی است.

“تیم عالی زنجیره تأمین ما تاکنون تمامی سفارشات فروش ما را رعایت کرده است و تولید ما برای تأمین این حجم بالا آماده شده است.”
تقاضا برای دستمال توالت در سراسر جهان افزایش یافته است زیرا به دلیل بحران انبار شده است.

فروش کاغذ توالت در ایالات متحده در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافته است.

این افزایش در ایتالیا دو برابر شد، که زودتر از آمریکا با شیوع این بیماری روبرو شد. در ایتالیا درآمد حاصل از فروش رول دستمال توالت حدود ۱۴۰ درصد افزایش یافته است.
در مناطقی از ایتالیا، مشتریان فقط در هر ۴۸ ساعت قادر به بازدید از سوپر مارکت هستند و باید حداقل سه متر از هم فاصله داشته باشند.

در استرالیا، تخمین زده می شود که فروش در اسپانیا ۹۸ درصد افزایش یابد، در حالیکه اسپانیا که تعداد زیادی از مرگ و میر ناشی از COVID-19 را دیده اند، ۸۲ درصد افزایش یافته است.

در سیدنی، استرالیا، قفسه های سوپر مارکت ها در عرض چند دقیقه پاکسازی شدند و مجبور شدند یک زنجیره را برای اجرای حد خرید چهار بسته ای مجبور کند. ماه گذشته پلیس حتی برای اختلاف نظر فراخوانده شد و مشتریانی در مورد رول توالت در شهر مشاجره کردند.

در رسانه های اجتماعی ، #toiletpapergate و #toiletpapercrisis برای روزهای متوالی ماه مارس در استرالیا بیشترین روند را نشان می دادند.
یکی از کاربران توییتر گفت: “مردم در سواحل شرقی استرالیا در مورد نگرانی در مورد تاج ویروس و جمع آوری کاغذ توالت وحشت دارند. فروش کل سوپر مارکت. ما مطمئن نیستیم که چرا فقط کاغذ توالت. ”

تصاویر قفسه های سوپر مارکت های بریتانیا و فیلم های خریداران وحشت، اخیراً بر اخبار حاکم است و تخمین زده می شود که درآمد رول توالت ۸۰ درصد باشد.

در کشورهای دیگر که به ویروس کرونا مبتلا شده اند، مانند هند، فروش کاغذ توالت در ۵۱ درصد افزایش یافته است.
فرانسه که بیش از ۵۱۰۰۰ مورد COVID-19 دارد، تنها ۳۰ درصد تقاضای کاغذ توالت را افزایش داده است. در فرانسه حداکثر ۱۰۰ یورو (۹۲ پوند) برای نگهداری منابع در انبار معرفی شده است.

نوا تیسو، مستقر در منچستر، تقریباً ۲۵۰،۰۰۰ رول توالت در روز ایجاد می کند، و مشاغل خانوادگی کمتر از یک درصد تولید رول توالت انگلیس را تشکیل می دهد.

با گسترش ویروس کرونا ، تقاضا برای ضدعفونی کننده دست نیز در سراسر جهان در حال افزایش است و خرده فروشان را به سمت تهیه سهمیه برانگیخته سوق می دهد. جمع آوری کالاهای خاص باعث شده است تا چندین سوپر مارکت محدودیت هایی را در مورد وسایل ضروری ایجاد کنند، فروشگاه هایی مانند Boots و Lloyds Pharmacy فقط دو بطری ضدعفونی دستی را در اختیار هر مشتری قرار می دهند.

براساس داده های منتشر شده توسط شرکت تحقیقات بازار Kantar ، میزان فروش ضد عفونی کننده دست انگلستان در ماه فوریه نسبت به سال گذشته ۲۵۵ درصد افزایش داشته است. در همین حال ، خریداران انگلیس در حال خرید ۷ درصد صابون مایع بیشتر بودند و ۱۰ درصد بیشتر در مورد تمیز کننده های خانگی در مقایسه با فوریه ۲۰۱۹ هزینه کردند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *